1. Krijg overzicht in jouw geplande vergaderingen

Het begin van een nieuwe week. Je opent de Notulen Software en ziet dat je deze week een aantal vergaderingen in je agenda hebt staan. Alleen de brainstorm met het team aankomende donderdag ontbreekt nog, deze maak je even snel aan. Vanwege het herkenbare agenda template gaat dit heel gemakkelijk. Je voegt de genodigden toe en wijst hen rollen toe. Ze ontvangen automatisch een mailtje en de vergadering wordt ook aan hun agenda toegevoegd, super handig! Vandaag heb je ook een vergadering, tijd om je voor te bereiden.

2. Bereid je vergaderingen voor

Vandaag staat er een meeting op de planning met de partij die jouw marketing verzorgt: Rocket Marketing. Je neemt alvast de agendapunten door en je ziet dat Rocket Marketing een bijlage heeft toegevoegd. Je bekijkt de bijlage zodat je helemaal voorbereid bent. Tot slot neem je de actiepunten voor de vergadering nog eens door, allemaal afgevinkt. Top!

3. Digitaal notuleren

De vergadering is begonnen. Geen stapels papier of onoverzichtelijke Word documenten, notulen software is het enige dat je nodig hebt. Je notuleert aan de hand van de vooraf opgestelde agendapunten. Samen spreek je enkele actiepunten af voor de meeting van volgende maand, deze kun je meteen toevoegen. Ook de genomen besluiten worden aan de bijbehorende agendapunten gekoppeld. Heel fijn, die online gecentraliseerde omgeving voor jouw vergaderingen!

4. Vind alles terug

Je wilt jullie nieuwste vacature promoten op sociale media, maar bent helemaal vergeten hoeveel budget hiervoor beschikbaar is gesteld. Je weet alleen nog dat dit enige tijd geleden aan bod is gekomen tijdens de bestuursvergadering. Met de zoekfunctie van de notulen software weet je razendsnel het besluit terug te vinden. In één overzicht zie je direct alles wat besproken en besloten is over vacatures. Het besloten budget is 1000,- euro, top! In plaats van een lange zoektocht door oude notulen, heb je nu binnen enkele seconde de juiste informatie gevonden.

5. Een helder overzicht van acties

De week is afgelopen. Je hebt veel efficiënte en inspirerende vergaderingen achter de rug, die ervoor gezorgd hebben dat je actiepuntenlijst weer goed gevuld is. Enkele van de aan jou toegewezen actiepunten heb je al afgerond, deze vink je af. Je ziet dat je voor het weekend nog een actiepuntje open hebt staan. Na het afronden van deze taak is het tijd voor weekend, tot maandag!

Stap 1: Plannen

Bespaar veel tijd in de voorbereiding

Maak een template aan voor jouw terugkerende vergaderingen, denk aan het managementoverleg of een algemene ledenvergadering.

Stap 2: Voorbereiden

Tref een goede voorbereiding

Met 1 druk op de knop stuur jij uitnodigingen naar alle deelnemers. Iedereen kan in zijn eigen tijd input leveren. Zo reduceer je de netto vergadertijd drastisch!

Stap 3: Vergaderen

Splits de notulen van de acties en besluiten

Notulen Software helpt jou om waardevolle informatie (actiepunten en beslissingen) te splitsen van de context (de notulen). Zo heb je na iedere vergadering concrete output.

Stap 4: Opvolging

Genereer een samenvatting met actielijst

Na afloop stuur jij genodigden een samenvatting van de vergadering. Dit document kun je genereren in eigen huisstijl en bestaat uit 2 delen: het eerste deel bevat alle informatie per agendapunt. Het tweede deel bevat alleen de actielijst en besluitenlijst

“Wanneer we in een vergadering zitten en er is onduidelijkheid over waarom iets besloten is, dan hoef ik niet moeilijk te gaan lopen zoeken. Ik klik op de actie of het besluit en dan zie ik meteen in de bijbehorende notulen waarom”
Anita Buiteman

Eigenaresse Office Managementbureau A Solution

Alvast een stap vooruit zetten?

Start dan een training of workshop efficiënt vergaderen!

Meer informatie

Werkzaam in een andere sector?

Geen probleem! Hierboven slechts enkele sectoren. Start jouw account en we nemen vanzelf contact op om je op weg te helpen.

Plan een afspraak